Όταν μιλάμε για SEO σε eshop, η προσοχή πέφτει συνήθως στα προϊόντα. Όμως στην πράξη, οι σελίδες κατηγοριών είναι η βαριά πυροβολαρχία. Είναι εκείνες που έχουν το μεγαλύτερο δυναμικό για οργανικές επισκέψεις, γιατί συνδυάζουν μεγάλο όγκο αναζητήσεων, υψηλή αγοραστική πρόθεση και μεγάλη διάρκεια ζωής. Αν θες να κάνεις το SEO του eshop σου αποδοτικό, πρέπει να φτιάξεις κατηγορίες που δεν απλά καταγράφονται, αλλά πουλάνε.
Ας δούμε πώς.
1. Εστίασε στις Λέξεις-Κλειδιά που Έχουν Συνδυασμό Όγκου και Αγορών
Μία κατηγορία πρέπει να στοχεύει σε keywords που ψάχνουν άνθρωποι έτοιμοι να αγοράσουν – όχι απλώς να ενημερωθούν.
Τι να κάνεις:
- Στόχευσε φράσεις τύπου “[προϊόν] αγορά” ή “[τύπος προϊόντος] online”.
- Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως Semrush ή Ahrefs για να εντοπίσεις keywords με καλή αναλογία όγκου/ανταγωνισμού.
- Αν έχεις μεγάλη γκάμα, σπάσε τις κατηγορίες σε subcategories για ακόμα πιο στοχευμένο SEO (π.χ. “Γυναικεία Παπούτσια” → “Γυναικεία Σανδάλια“).
2. Δημιούργησε Μοναδικό Κείμενο για Κάθε Κατηγορία
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη είναι να έχεις κατηγορίες που είναι μόνο μια λίστα προϊόντων χωρίς καθόλου κείμενο.
Τι να κάνεις:
- Πρόσθεσε εισαγωγικό κείμενο στην αρχή της σελίδας με περιγραφή της κατηγορίας και συμβουλές αγοράς.
- Αν χρειάζεται, πρόσθεσε δεύτερο κείμενο στο τέλος (για SEO χωρίς να επηρεάζεις την εμπειρία χρήστη).
- Χρησιμοποίησε επικεφαλίδες (H1, H2) με έξυπνα τοποθετημένες λέξεις-κλειδιά.
> Σκέψου: κάθε κατηγορία πρέπει να “μιλάει” και στη Google και στον χρήστη.
3. Χρησιμοποίησε SEO-Friendly Φίλτρα και Δομή
Τα φίλτρα (π.χ. μέγεθος, χρώμα, τιμή) είναι απαραίτητα για μεγάλα eshop, αλλά μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα στο SEO αν δεν ρυθμιστούν σωστά.
Τι να κάνεις:
- Βεβαιώσου ότι οι σελίδες φίλτρων δεν δημιουργούν διπλότυπο περιεχόμενο.
- Ρύθμισε το robots.txt ή τα noindex tags για άχρηστες παραλλαγές.
- Επίλεξε να δημιουργούνται SEO-friendly URLs για σημαντικά φίλτρα (π.χ. /gynaikeia/foremata/mavra/).
4. Δώσε Βάρος στο Internal Linking
Οι κατηγορίες σου πρέπει να είναι οργανικά συνδεδεμένες με προϊόντα, υποκατηγορίες και σχετικά άρθρα blog.
Τι να κάνεις:
- Βάλε έξυπνα links από σχετικά προϊόντα πίσω στις βασικές κατηγορίες.
- Σύνδεσε άρθρα του blog που αναφέρονται σε προϊόντα ή τάσεις πίσω στις κατηγορίες.
- Δημιούργησε θεματικά clusters γύρω από μεγάλες κατηγορίες.
> Η Google αγαπάει τα καλά “συνδεδεμένα” sites.
5. Βελτιστοποίησε Όλα τα Στοιχεία της Σελίδας Κατηγορίας
Δεν αρκεί απλώς το περιεχόμενο. Κάθε στοιχείο της σελίδας παίζει ρόλο:
Τι να κάνεις:
- SEO-friendly titles και meta descriptions με το βασικό keyword.
- Ελκυστικές εικόνες προϊόντων με σωστά alt texts.
- Καθαρό και mobile-optimized design για άμεση πλοήγηση.
Συμπέρασμα
Οι σελίδες κατηγοριών είναι τα σημεία κλειδιά για την οργανική επιτυχία ενός eshop. Είναι οι «πύλες» μέσα από τις οποίες μπαίνουν οι πελάτες σου, όχι μόνο για να δουν προϊόντα αλλά και για να κάνουν αγορές. Επένδυσε στην ποιότητα και τη στρατηγική των κατηγοριών σου και θα δεις το οργανικό traffic και τις πωλήσεις σου να ανεβαίνουν σταθερά.