Μιλάνε σε όλους, αλλά δεν ακούει κανείς
Αν διαχειρίζεσαι social media για μια μικρή επιχείρηση, είναι πολύ πιθανό να έχεις πέσει (ή να πέφτεις ακόμα) σε αυτήν την παγίδα: “Ας ανεβάσουμε κάτι που να μιλάει σε όλους — να αρέσει σε περισσότερο κόσμο.”
Το πρόβλημα;
Όταν προσπαθείς να μιλήσεις σε όλους, δεν ακούγεται κανείς. Και τελικά δεν τραβάς την προσοχή κανενός.
Τι σημαίνει “μιλάω σε όλους“;
- Γράφεις γενικά posts τύπου “Το καλύτερο για εσάς!”
- Αποφεύγεις να απευθυνθείς σε συγκεκριμένο πρόβλημα ή ανάγκη
- Δεν έχεις καθορίσει ποιον θέλεις να προσελκύσεις
Το αποτέλεσμα; Το περιεχόμενο σου είναι “σωστό” αλλά αδιάφορο.
Γιατί δεν λειτουργεί αυτό;
Οι χρήστες δεν κάνουν scroll στα social για να βρουν “γενικές ιδέες“. Ψάχνουν κάτι που:
- Τους αγγίζει
- Τους λύνει ένα πρόβλημα
- Τους κάνει να νιώσουν ότι κάποιος τους καταλαβαίνει
Αν βλέπουν κάτι που θα μπορούσε να ισχύει για οποιονδήποτε, δεν τους αγγίζει προσωπικά. Και scrollάρουν.
Παράδειγμα Post 1:
«Οι υπηρεσίες μας καλύπτουν κάθε σας ανάγκη. Είμαστε εδώ για εσάς.»
- Πολύ ευγενικό. Αλλά κανείς δεν ξέρει για ποιον μιλάει.
Παράδειγμα Post 2:
«Είσαι λογιστής και βαρέθηκες να ασχολείσαι με τη συντήρηση του site σου; Εμείς το κρατάμε ενημερωμένο για εσένα, ώστε να ασχολείσαι μόνο με τους πελάτες σου.»
- Αυτό τραβάει τον σωστό άνθρωπο, τη σωστή στιγμή.
Τι δείχνει η εμπειρία και τα δεδομένα:
- Τα πιο αποδοτικά posts έχουν συγκεκριμένο κοινό-στόχο
- Όσο πιο στοχευμένο το μήνυμα, τόσο υψηλότερο το engagement rate
- Το “λίγοι και σωστοί” είναι πιο πολύτιμο από το “πολλοί και αδιάφοροι”
Πώς να αλλάξεις προσέγγιση:
- Καθόρισε ποιον θες να προσεγγίσεις
- Όχι απλώς “όσους ενδιαφέρονται για διατροφή” → Π.χ. “μαμάδες με παιδιά έως 5 ετών που θέλουν υγιεινές ιδέες για snacks” - Μίλα με λόγια που καταλαβαίνει ο άλλος
- Όχι τεχνικές περιγραφές — αλλά ανθρώπινες φράσεις, όπως μιλάς στον πελάτη σου - Ανέβαζε περιεχόμενο που λύνει συγκεκριμένες μικρές ανάγκες
- Tips, απαντήσεις, απορίες που ακούς στην πράξη - Κράτα σταθερό τόνο και ταυτότητα
- Για να ξέρει ο άλλος τι να περιμένει όταν σε βλέπει
Συμπέρασμα
Το πρόβλημα στα social δεν είναι η έλλειψη περιεχομένου. Είναι η έλλειψη εστίασης. Μην προσπαθείς να μιλήσεις σε όλο το internet. Μίλα στον ιδανικό σου πελάτη — και θα σε ακούσει.